روز نامه این هفته

دریافت نسخه همراه نامه رفسنجان

تبلیغات سایت

اوقات شرعی

10 December 2018
دوشنبه 19 آذر 1397
1 ربیع‌الثانی 1440
مسوول گروه جهادی شهید احمد کاظمی گفت: به همت بنیاد مستضعفان و گروه جهادی شهید احمد کاظمی تیمی متشکل از ۲۰نفر از مجرب ترین پزشکان کشور در حوزه بهداشت دهان و دندان خدمات دندانپزشکی ارائه می کنند. عبدا... زاده افزود: این تیم در محرومترین روستاهای قلعه گنج در منطقه چاه دادخدا به مدت ده روز از 20تا 30مرداد تمام درمان های دهان و دندان را به صورت رایگان انجام می دهند. دکتر نسرین سیاه تیری رابط پارلمانی مجلس و وزارت بهداشت و یکی از پزشکان دهان و دندان حاضر در این تیم با اشاره به اینکه عمق محرومیت این شهرستان از لحاظ بهداشتی خیلی زیاد است اطمینان خاطر داد: در نخستین دیدار با وزیر و نماینده مجلس در این خصوص تدبیری اندیشیده می شود.

افرادی که برای مدت طولانی پشت میز می نشینند ، دچار مشکلاتی در نواحی مختلف بدن مثل گردن ، کتف ، کمر ، دست و پا می شوند . فشار ناشی از نشستن نادرست ، و استفاده از میز و صندلی هایی که با استاندارد های لازم برای سلامتی تطبیق ندارند ، در صورت تداوم می تواند صدماتی جبران ناپذیر به بدن فرد وارد کنند . خوشبختانه با رعایت نکات ذکر شده زیر و یک سری نرمش های ساده که در صرفا جهت سلامتی هفته آینده خواهم گفت می توان از این صدمات جلوگیری کرد .

در کنار نکاتی که در تصویر می بینید اگر توصیه های زیر را هم عمل کنید ، سلامتی خود را بیشتر تضمین کرده اید

- به خود استراحت کوچک بدهید.
- خوردن میوه جات.
- نوشیدن مقدار زیادی آب.
-اجتناب از نوشیدن قهوه زیاد
- ورزش های کوچک که در شماره آینده به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.
به امید سلامتی روز افزون شما
کارشناس تربیت بدنی- شکوفه قائمی زاده

در ادامه بحث هفته پیش (پیاده روی) ، این هفته اطلاعات مفیدی را در خدمت شما قرار می دهیم تا این که کفش مناسبی جهت پیاده روی انتخاب کنید.

پیاده روی یکی از ورزش های کم هزینه و بسیار مفید و مناسب برای همه ی سنین است که صرفا جهت سلامتی این هفته به آن می پردازد.
پوشاک مناسب
لازمه ی پیاده روی خوب، پوشش خوب می باشد هست که مهم ترین آن کفش مناسب است که در آینده به آن می پردازیم. سعی کنید از لباس های آزاد و راحت و ورزشی که مانع از راه رفتن درست نمی شوند استفاده کنید .
فواید پیاده روی
افزایش روز افزون چاقی به عنوان مادر بیماری های قلبی عروقی، دیابت ،سرطان ،پوکی استخوان ،افسردگی و .... باعث می شود به فکر چاره و سلامتی خودمان بیافتیم و چه بهتر پیاده روی را که باعث رفع این مشکل میشود در برنامه خود قرار دهیم
اگر روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنیم 200 کیلو کالری می سوزانیم و 40 درصد احتمال سکته مغزی کاهش می یابد و عوامل مذکور را کنترل می کند.
روش صحیح شروع ، انجام و پایان رساندن پیاده روی
30 دقیقه را به سه زمان 10 دقیقه تقسیم می کنیم :
10 دقیقه اول گرم کردن به صورت پیاده روی معمولی با سرعت کم و حرکات کششی .
10 دقیقه دوم پیاده روی، در روزهای اول شروع پیاده روی با سرعت معمولی رو به بالا ولی کم کم سرعت خود را زیاد کنید تا جایی که بتوانید با بیان واضح حرف بزنید .
10 دقیقه سوم کم کم سرعت خود را کاهش دهید تا دقیقه 30 که ایست کامل هست و انجام حرکات کششی برای خنک شدن.
طریقه درست پیاده روی
دست ها و پاها طبق تصویر بر عکس هم حرکت کرده قدم های خود را به صورت پاشنه – پنجه بردارید. کف پا را بر زمین نکوبید و کمر خود را به جلو زیاد خم نکنید و راستای ستون فقرات را حفظ کنید و نگاهتان رو به جلو باشد (برای خم نشدن گردن)
زمان و مکان مناسب
بهترین زمان پیاده روی صبح ها به علت اکسیژن زیاد هست
بهترین مکان مکان هایی که آلودگی کمتری دارند هست مثل طبیعت ، پیاده روی در طبیعت فواید دو چندانی دارد و با هر قدم برداشتن در طبیعت خیلی بیشتر از آن چه تصور می کنیم به دست می آوریم ازجمله تناسب اندام ضد افسردگی و خاصیت شفادهی بیماری های ذکر شده را دارد .
اگر امکان رفتن به طبیعت را ندارید حواشی پارک ها و اگر در منزل هستید حیاط و داخل خانه به شکل l 8نگلیسی پیاده روی کنید .
کارشناس تربیت بدنی : شکوفه قائمی زاده

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری آنی