روز نامه این هفته

دریافت نسخه همراه نامه رفسنجان

تبلیغات سایت

اوقات شرعی

18 October 2017
چهارشنبه 26 مهر 1396
27 محرم 1439

پیاده روی یکی از ورزش های کم هزینه و بسیار مفید و مناسب برای همه ی سنین است که صرفا جهت سلامتی این هفته به آن می پردازد.
پوشاک مناسب
لازمه ی پیاده روی خوب، پوشش خوب می باشد هست که مهم ترین آن کفش مناسب است که در آینده به آن می پردازیم. سعی کنید از لباس های آزاد و راحت و ورزشی که مانع از راه رفتن درست نمی شوند استفاده کنید .
فواید پیاده روی
افزایش روز افزون چاقی به عنوان مادر بیماری های قلبی عروقی، دیابت ،سرطان ،پوکی استخوان ،افسردگی و .... باعث می شود به فکر چاره و سلامتی خودمان بیافتیم و چه بهتر پیاده روی را که باعث رفع این مشکل میشود در برنامه خود قرار دهیم
اگر روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنیم 200 کیلو کالری می سوزانیم و 40 درصد احتمال سکته مغزی کاهش می یابد و عوامل مذکور را کنترل می کند.
روش صحیح شروع ، انجام و پایان رساندن پیاده روی
30 دقیقه را به سه زمان 10 دقیقه تقسیم می کنیم :
10 دقیقه اول گرم کردن به صورت پیاده روی معمولی با سرعت کم و حرکات کششی .
10 دقیقه دوم پیاده روی، در روزهای اول شروع پیاده روی با سرعت معمولی رو به بالا ولی کم کم سرعت خود را زیاد کنید تا جایی که بتوانید با بیان واضح حرف بزنید .
10 دقیقه سوم کم کم سرعت خود را کاهش دهید تا دقیقه 30 که ایست کامل هست و انجام حرکات کششی برای خنک شدن.
طریقه درست پیاده روی
دست ها و پاها طبق تصویر بر عکس هم حرکت کرده قدم های خود را به صورت پاشنه – پنجه بردارید. کف پا را بر زمین نکوبید و کمر خود را به جلو زیاد خم نکنید و راستای ستون فقرات را حفظ کنید و نگاهتان رو به جلو باشد (برای خم نشدن گردن)
زمان و مکان مناسب
بهترین زمان پیاده روی صبح ها به علت اکسیژن زیاد هست
بهترین مکان مکان هایی که آلودگی کمتری دارند هست مثل طبیعت ، پیاده روی در طبیعت فواید دو چندانی دارد و با هر قدم برداشتن در طبیعت خیلی بیشتر از آن چه تصور می کنیم به دست می آوریم ازجمله تناسب اندام ضد افسردگی و خاصیت شفادهی بیماری های ذکر شده را دارد .
اگر امکان رفتن به طبیعت را ندارید حواشی پارک ها و اگر در منزل هستید حیاط و داخل خانه به شکل l 8نگلیسی پیاده روی کنید .
کارشناس تربیت بدنی : شکوفه قائمی زاده

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری آنی